HONG KONG, 5 Şubat (Xinhua) -- Çin ekonomisi hakkında Batı medyasında çıkan bazı olumsuz haberlere rağmen, yurtdışına açılan Çinli işletme sayısı tarihi bir rekora ulaştı. Hong Kong merkezli Yazhou Zhoukan haftalık gazetesinin Pazar günkü haberine göre, ABD'nin uyguladığı yüksek gümrük vergileri ve çeşitli yaptırımlara rağmen Çinli işletmeler denizaşırı ülkelere açılmaya devam ediyor. Bu durumun, Çin'in güçlü inovasyon yetenekleri ile risk bilincine işaret ettiği belirtilen haberde, bunun yeni bir ticari alan yarattığı ve Çin'in güçlü ulusal rekabet gücünü temsil ettiği ifade edildi. Habere göre, Çin'in sınır ötesi e-ticaret platformları yabancı tüketicilere cazip geliyor. Çin'in dijital işletme kabiliyeti ve eksiksiz endüstriyel zinciri, aracıları ortadan kaldırarak maliyetleri azaltırken tüketicilere de daha uygun fiyatlar sunuyor.

Volvo, Shanghai kentindeki Asya Pasifik genel merkezini genişletiyor Volvo, Shanghai kentindeki Asya Pasifik genel merkezini genişletiyor

Haberde, bu dijital sürecin küresel pazarda Çin'in imalat sanayisinin genişlemesine ve hem gelişmekte olan hem de gelişmiş ülkelerde daha fazla varlık göstermesine yardımcı olduğu vurgulandı. Yurtdışına açılan Çinli işletmelerin teknolojik avantaja sahip olduğu belirtilen haberde, Çin'in donanım avantajlarının yanı sıra yazılımının da dünyayı hayran bıraktığı ifade edildi. Çinli yiyecek içecek şirketlerinin örnek gösterildiği haberde, bu şirketlerin rekabeti sürdürmek için tedarik zincirlerinden ön hizmetlere kadar dijital teknolojiyi benimsedikleri belirtildi. Habere göre bu şirketlerden bazıları Avrupa ve ABD'deki üst düzey pazarlara girmiş durumda.

Editör: Şeymanur Erbay