Çin, Chang'e-6 Ay keşif aracındaki küp uydu verilerini Pakistan'a teslim etti Çin, Chang'e-6 Ay keşif aracındaki küp uydu verilerini Pakistan'a teslim etti

BEİJİNG, 24 Aralık (Xinhua) -- Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkanı Ahmet Burak Dağlıoğlu, bu hafta Beijing ziyareti sırasında Xinhua muhabirlerine yaptığı açıklamada, Türkiye ve Çin arasında teknoloji, enerji ve turizm gibi büyük pazar potansiyeline sahip alanlarda daha fazla işbirliği ve yatırım yapılması gerektiğini belirtti. Dağlıoğlu, beraberindeki resmi heyetle beş günlük Çin ziyareti sırasında Beijing, Shanghai, Guangzhou, Shenzhen ve diğer çevre kentlerde teknoloji ve e-mobilite alanındaki Çinli şirketler ve yatırımcılarla bir araya geldi.

Dağlıoğlu, "Avrupa'da yatırım fırsatları arayan Çinli yatırımcılar ve girişimcilerle bir araya gelmeyi ve onları Türkiye'ye yatırım yapmaya davet etmeyi umduğumuz bu gezi bizi oldukça heyecanlandırıyor" dedi.
Çin, halihazırda Türkiye'nin üçüncü büyük ticari ortağı. İki ülke arasındaki ticaret hacmi geçen yıl, önceki yıla göre yüzde 12,8 artarak 38,55 milyar ABD dolarına ulaştı. Türkiye'de 1.200'den fazla Çinli şirket faaliyet gösteriyor. Dağlıoğlu'na göre Çinli şirketler bugüne dek imalat şirketleri ve bazı hizmet işletmelerini finanse etmek gibi adımlarla Türkiye'deki yatırımlarını artırdı. Bu yatırımlar arasında lojistik ve enerji varlıkları gibi altyapı yatırımları da bulunuyor.

Bununla birlikte Dağlıoğlu iki ülkenin, tüketici elektroniği, yarı iletken endüstrisi, batarya tedariki ve e-mobilite gibi alanları kapsayan ve Türkiye'deki Çin yatırımlarının rekabet avantajı olabilecek teknoloji alanındaki işbirliğini daha da geliştirmesi gerektiğini söyledi. Dağlıoğlu, "Şu anda küresel olarak bazı sektörlerde büyük bir değişim yaşanıyor ve mobilite de bunlardan biri. Örneğin geleneksel otomotiv sektörü mobilite sektörü haline geliyor. Elektrikli hale geliyor. Otomobiller otonom, akıllı otomobiller haline geliyor. Bu bağlamda Avrupa, Ortadoğu ve Kuzey Afrika'da büyüyen bir pazar var" dedi.

Dağlıoğlu, "Elektrikli araçlar Türkiye'deki en rekabetçi sektör. Türkiye'nin, nüfusun yüksek alım gücüne sahip olduğu geniş bir bölgenin merkezinde olduğuna inanıyoruz. Bu nedenle elektrikli araçlara yatırım yapmak için en uygun ülke olduğuna inanıyoruz. Çinli şirketleri çevre ülkelerdeki pazarlara erişmek için Türkiye'ye yatırım yapmaya davet ediyoruz" diye konuştu. Enerji sektöründeki yatırımların da artırılması gerektiğine inandığını belirten Dağlıoğlu, "Çinli şirketler enerji projelerinde oldukça rekabetçi, bu nedenle Türkiye'deki enerji projelerine de yatırım yapmalarını arzu ediyoruz" dedi. Dijital ekonomin ise büyüdüğünü ve doğrudan yabancı yatırım alanında yeni dikey iş modelleri yarattığını söyleyen Dağlıoğlu, "Çin ve Çinli şirketler artık dijitalleşme konusunda en ileri teknolojilere sahip" diye konuştu.

Çinli e-ticaret platformu Alibaba'nın, Türkiye'ye yatırım yapıp ülke genelinde pazarını genişlettiğini belirten Dağlıoğlu, Türkiye'de dijital altyapıyı geliştiren bazı Çinli telekom yatırımcılarının da bulunduğuna işaret etti.
Türkiye'nin dijital ekonomi konusunda oldukça olgunlaşmış bir ekosisteme sahip olduğunu söyleyen Dağlıoğlu, bu nedenle iki ülkenin dijitalleşme konusunda büyük bir işbirliği potansiyeli olduğunu ifade etti.
Dağlıoğlu, "Her iki tarafın da yatırımlar, teknoloji, enerji ve turizm gibi farklı alanlarda ilişkileri geliştirebileceğine, böylece gelecekte daha sürdürülebilir bir ekonomik ilişkiye sahip olabileceğine inanıyoruz" dedi.

Editör: Şeymanur Erbay